پیچ و مهره در صنعت پتروشیمی

نیازسنجی در صنایع پتروشیمی

صنایع پتروشیمی، معمولا محصولات شیمیایی تولید می‌کنند که از نفت به وسیله پالایش به دست می آیند. برخی از ترکیبات شیمیایی ساخته شده از نفت نیز از سایر سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا گاز طبیعی یا منابع تجدیدپذیر مانند ذرت، میوه خرما یا نیشکر به دست می آیند.

خطوط لوله با دمای بالا یا خطوط لوله متقاطع که سوخت و نفت خام را حمل می‌کنند، اغلب از پیچ و مهره استیل و فولادی آلیاژی درجه B-7, B-7M  برای اتصالات فلنج استفاده می‌کنند.

اتصال دهنده های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی باید در شرایط ایده آل بتوانند در سخت ترین محیط‌ها مقاومت داشته باشند و سالم بمانند. تجهیزات مورد استفاده برای حفاری و حمل و نقل نفت و گاز باید هرگونه شرایط شدید و سخت مانند آب و هوای بسیار گرم و شرایط فشار بالا را تحمل کنند. ما طیف گسترده ای از اتصال دهنده ها را در اختیار داریم که برای این نیاز مناسب هستند. به عنوان تامین کننده پیشرو در تولید و عرضه کننده استادبولت‌ها و مهره های شش گوش و انواع دیگر اتصال دهنده ها باید گفت که هرمدل پیچ و مهره در صنعت پتروشیمی باید با استانداردهای ANSI، ASTM و ISO مطابقت داشته باشد.

پیچ و مهره در صنعت پتروشیمی را می توان در پمپ ها و مخازن فشار قوی، ایستگاه های پمپاژ و پمپ های اندازه گیری استفاده کرد. در فرایند ساخت اتصال دهنده های معمولی با ساخت فولاد ضد زنگ استحکام بیشتری پیدا می کنند، و باید توجه داشت که باید از مستحکم و قوی ترین اتصالات با پوشش خاصی برای پتروشیمی استفاده می‌شود.

پیچ و مهره در صنعت پتروشیمی

استاد بولت A193

استادبولت‌ها برای نگه‌داشتن اتصالات فلنج فشار قوی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شوند. بر اساس سیستم لوله کشی مورد استفاده در تجهیزات داخلی و دریایی، مهره ها می توانند از انواع استادبولت‌های شش گوش استفاده کنند. در حالی که انواع مختلفی از پیچ ها برای ساخت و سازهای با استحکام بالا و بستن تجهیزات پتروشیمی وجود دارد، مزیت استادبولت‌ها اینست که به طور خاص در اندازه و ابعاد خاصی تولید می شوند.

در درجه اول، با توجه به شکل استادبولت می دانیم که از هر دو سمت با مهره فیکس می‌شود. بنابراین کارگران به راحتی با قرار دادن یک پیچ در یک سر و دریافت مهره در انتهای دیگر، محفظه های لوله های پتروشیمی را محکم کند. در بیشتر موارد، از آنجایی که دوام بیشترین ویژگی مورد انتظار در صنعت پتروشیمی است، استادبولت‌ها با استفاده از آلیاژه و گریدهای فلزی تحت استانداردهای جهانی پیچ و مهره ذکر شده ساخته می‌شوند که به آنها را در شرایط سخت بسیار مقاوم می‌کند. به همین منظور استادبولت‌هایی که در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شوند از فولاد سخت ساخته می‌شوند تا استحکام کششی بالایی داشته باشند.

استادبولت و مهره شش گوش در پتروشیمی

مهره شش گوش

مهره شش گوش به طور گسترده ای با استادبولت‌ها استفاده می شوند. نوع مهره های شش گوش مورد استفاده به عوامل مختلفی مانند قطر پیچ، طول، درجه مواد و نوع رزوه بستگی دارد. ما در پیچ گستران اطمینان حاصل می کنیم که مهره‌های شش گوش تولیدیمان کاملا با استادبولت‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی به درستی مکمل هم باشند. مهره‌های شش گوش را می‌توان به دو صورت استفاده کرد؛ یا هر دو طرف پیچ را می توان پخ کرد یا یکی از طرفین را می توان با واشر استفاده کرد. این شیوه ساخت تضمین می‌کند که بار و کشش به طور یکنواخت پخش شود. همچنین خطر آسیب رساندن به سطح هر دو طرف را از بین می برد.

به منظور محافظت از تجهیزات و بست ها در برابر اثرات خوردگی و سایش در صنعت پتروشیمی، پیچ و مهره در صنعت پتروشیمی که شامل استاد بولت و مهره‌های شش گوش می‌شود، اغلب با پوشش‌های محافظ پوشانده می‌شوند. این پوشش‌ها می‌توانند به طور گسترده از بست‌های شما در برابر ضربه، گرفتگی و آسیب‌های‌‌ سطحی محافظت کنند.‌ به یاد داشته باشید که پوشش‌های استفاده شده باید در برابر حلال های آلی و شیمیایی، اسیدها، کلر و آب و هوای شدید مقاومت کند. به همین منظور روکش‌های پیشنهای ما روی، کادمیوم، نیکل و زایلان است.

منبع: itafasteners.com